+420 739 156 639
info@hartmannpetr.cz

Blog

Expedice Omán 2018

Podzimní listí už dopadá na zem a v dáli  zuří první sněhové šílenství. S kamarádem chceme trochu potrénovat lezeckou vytrvalost a tak jedeme na stěnu do Brna. Po pár cestách dojíždí i Dolfa s Vláďou, kterého skoro neznám. Hned první slova Dolfy jsou „Pojeďme na nějakej pořádnej vejlet!“ ve mě vzbuzují touhu někam vyrazit. Mluví…
Číst více.

Sardinie z pohledu lezeckého antitalenta

Cesta na Sardinii, na podle mě málo lezecky profláknutý ostrov, kterému vládnou vedra, krávy a ovce, spousta skal a málo míst k přespání zadarmo, začíná 26. června. První zastávku, ještě v Česku, děláme v Decathlonu, kde dokupujeme poslední drobnosti v podobě voděodolných batohů,  od kterých předpokládáme, že tuto expedici zvládnou na jedničku. Jen co vyjedeme z Česka se naše výhledy…

Safari v Egyptě 2017

Na přelomu února a března odlétám do Egypta na 7 denní safari v Rudém moři. Safari probíhá na lodi Heaven Rubin s partou potápěčů z Poličky, Prahy a německého Mnichova. Během celého safari jsem se zanořil na 12 ponorů, včetně potápění pod místní oficiální povolenou hloubku. Pod vodou jsme zavítali na vrak lodi SS Thistlegorn,…

Unknown route M11

Na podzim před zimní sezónou vyjíždím s Luckou Hrozovou a Mírou Matějcem do Diëbsofenu. Nachází se zde cesta Law and Order M13, ( první M13 na světě od Markuse Bendlera), kterou Lucka přelézá. Já první dny přelézám místní M7ky a daří se i v jedné v M9. Předposlední den zkouším Unknown na druhém konci lana.…

Mistrovství světa a Kandersteg

Drytoolingová sezóna už začala před několika měsíci a právě vrcholí ve švýcarském Saas Fee mistrovství světa v drytoolingu a světovým pohárem o týden později. Na závod mistrovství přijíždíme o den dříve a omrkáváme stěnu. Není nijak velká, ale ne zase úplně malá. Podle soupisky je účast hojná. Ráno brzy vstáváme a začínáme kvalifikací. Lezeme dvě…

Český cenot u Čáslavy

Po dlouhém hledání na internetu se zdařilo a máme souřadnice cenotu u Čáslavy. Zastavujeme se tady cestou z Karlových Varů. S Jirkou proplouváme tento malý důl (lom). Cca 5 metrů hloubka, vodící lanko, dva vchody, nic víc. Dobrý tréninkový cenot. Ponor byl krátký, ale poznání musí být.

Pokus o D10

Zima je akorát v nejlepších časech a my vyrážíme do Branné v Jeseníkách. Máme v plánu podrápat skálu cepíny a trochu se unavit. Po příchodu žasne můj zrak na linku uprostřed největšího převisu. Po obhlédnutí vidím nadějné kroky. Lezeme cesty za cca D7, není úplně mráz a občas se nám hroty boří v blátě. Strach…

Support v jeskyni 100ka

V říjnu navštěvuji se svým potápěčským buddym jeskyni Stovka v Moravském krase. Jsme přizvání místní speleogickou skupinou na výpomoc a support v tomto jeskynním systému. Podzim právě nabádá, abychom zalezli někam do jeskyní, jako za dávných věků mamutů, a tak se necháváme unést. Procházíme listím, zapadanou cestou od Skalního mlýna až před Punkevní jeskyni. Tam…